Project Description

Objectius

L’activitat pretén ajudar a:
• explicar diferents formes d’utilització de l’aigua
• apreciar el valor que l’aigua té per a la vida
• orientar l’actitud dels infants envers l’estalvi d’aigua.

Activitat

Els nens i nenes es desplacen pel terreny de joc identificant diferents usos habituals de l’aigua i recordant que cal obrir i tancar l’aixeta sempre que es realitza alguna d’aquestes activitats. Cada cop que ho facin bé guanyaran una gota d’aigua que podrà beneficiar un altre ésser viu. No malgastar aigua comporta beneficis per a les persones i per a la natura.

Informació

L’aigua és indispensable per a la vida. Disposar-ne és essencial per a totes les persones, tots els animals i totes les plantes. Sense ella no podríem sobreviure: recordem que el 70% del nostre cos es compon d’aigua.

L’aigua la podem trobar en molts llocs i de maneres molt diferents a la natura (en forma de núvols, de pluja, de riu, de mar, de neu, de gel…). A casa nostra també hi hem portat aigua, perquè la necessitem per a moltes de les nostres activitats diàries: ens cal per beure quan tenim set, per rentar-nos, per fer el menjar, per rentar la roba… L’aigua que raja per l’aixeta és neta i bona per a nosaltres, però la que deixem anar pel desguàs es barreja amb la resta d’aigües brutes, i l’haurem de potabilitzar si la volem tornar a fer servir. Cal tenir present que, si bé l’aigua té una presència molt abundant al planeta (cobreix un 70% de la superfície de la terra), en realitat la quantitat d’aigua dolça disponible per a nosaltres (rius, llacs, aigües subterrànies accessibles) és molt petita. Per fer-nos-en una idea, si tota l’aigua de la Terra estigués recollida en un bidó de 20 litres, la proporció d’aigua que podríem utilitzar estaria representada per una cullereta de cafè.

Fer l’aigua potable i portar-la fins casa nostra, suposa un esforç molt gran que cal tenir ben present a l’hora de fer-ne ús. No la podem malbaratar mantenint innecessàriament l’aixeta oberta: estarem perdent aigua de qualitat que costarà molt de tornar a fer apta per al consum.

Descarrega l’activitat
Edat: de 4 a 7 anys
Durada: de 30 a 40 minuts
Grup: fins a 20/25 participants
Materials: 6 cartolines blanques, gomets o cartolina blava, retoladors, colors, cinta adhesiva, un rectangle de paper d’embalar (1 m mínim)
Espai: interior o exterior
Matèries: ciències naturals i socials, llengua, expressió corporal
Conceptes clau: aigua, dependència del medi, aigua com a recurs, consum/estalvi d’aigua, conservació de l’aigua, implicació personal, hàbits
Altres conceptes: condicions per a la vida, potabilitat, qualitat de l’aigua
Procediments i valors: atenció, associació, identificació de símbols, utilització d’espai i temps, establiment de relacions causa/efecte, coordinació de moviments, imitació; apreciació, participació, responsabilitat
Altres documents
Descarrega documents